Els infants com a mestres d’autenticitat i emocions Quan entres a treballar a una escola bressol, saps que tens una gran responsabilitat i mil i una funcions: ajudar a posar sabates, recollir joguines, acompanyar en el creixement global de tots els infants… Però amb...
Què és la creativitat científica en educació infantil A mesura que relacionem el concepte de creativitat amb l’art, amb la plàstica, sobretot en l’àmbit educatiu, a vegades sembla que un infant és creatiu només pel dibuix que ha fet amb múltiples colors i formes. Això...
Si fem una repassada al Decret 21/2023, de 7 de febrer, s’indica que les avaluacions han de ser contínues, globals i formatives, tenint en compte el nivell de desenvolupament de les competències específiques i el progrés en el conjunt dels processos d’aprenentatge,...
Per què li donem tanta importància a l’espai exterior a la Upetita? Doncs bé, perquè l’espai exterior està ple de possibilitats motrius per donar resposta a la incansable energia dels infants i, alhora, ple d’oportunitats de contacte amb el món natural per desvetllar...
Quan pensem en la salut mental, sovint ens fixem en l’edat adulta o l’adolescència, etapes vitals en les quals les emocions es desborden o els conflictes es fan més evidents. Però la veritat és que tot comença molt abans, en els primers anys de vida. Durant aquest...
A la Upetita, escola bressol de Manresa, seleccionem materials artístics pensant en les accions i els aprenentatges que poden generar en els infants. Per afavorir experiències riques, el material ha d’oferir múltiples possibilitats d’acció i estimular la interacció....
Des de molt petits, els infants comencen a descobrir un món ple de sons, imatges i històries que els envolten. La lectura, des d’aquests primers moments, pot ser una eina fonamental en el seu desenvolupament. Però més enllà de les paraules impreses, el que realment...
La documentació en l’educació infantil és una eina fonamental per al seguiment, l’anàlisi i la reflexió sobre els processos d’aprenentatge i desenvolupament dels infants. A la Upetita disposem d’unes llibretes d’observacions individuals que ens...
Què volem dir quan parlem de materials? Per trobar una definició, la RAE ens diu que es tracta “d’un element o combinació d’elements, generalment en estat sòlid, que s’utilitza per cobrir necessitats específiques”. A l’etapa de 0 a 3 anys podem trobar molts materials...
És viable realitzar projectes a l’etapa 0-3? De quina manera i com? Sobre quins temes? Aquestes són algunes de les preguntes que una persona adulta es pot fer. Últimament està molt de moda parlar sobre el treball per projectes en l’àmbit educatiu, però, de quins...