L’aigua en la vida quotidiana a l’escola infantil

L’aigua en la vida quotidiana a l’escola infantil

En el dia a dia d’una escola infantil de 0-3 anys hi ha molts moments en els quals apareixen idees científiques relacionades amb accions quotidianes. L’aigua hi és contínuament: beure, rentar-se les mans, regar, cuinar… L’aigua canvia la matèria, mulla, pesa,...
La família a l’Escola Bressol Upetita

La família a l’Escola Bressol Upetita

Quan parlem de família de l’escola bressol Upetita ens referim a totes les persones que formen part de la vida dels infants. No es contempla l’infant com a usuari de l’escola, sinó a tota la seva família, que són part imprescindible per donar sentit a l’etapa de 0 a 3...
Sortir a passejar pel barri

Sortir a passejar pel barri

Quan sortim de l’escoleta sortim de la zona de confort. Tenim l’oportunitat de descobrir nous fenòmens. Si les sortides es van fent setmanalment, amb els mesos observem com van passant les estacions i com canvia el paisatge que veiem: a la tardor, als...
Els infants s’han de moure per aprendre

Els infants s’han de moure per aprendre

Moure’s i fer-ho amb llibertat és una necessitat de l’infant. Cada vegada hi ha més consciència de la importància del moviment en la primera infància i és que els infants aprenen i es comuniquen primer a través del moviment. Quan parlem de moviment lliure ens referim...
Respectar el plor dels infants

Respectar el plor dels infants

Sabem què és plorar? Podem dir que és una resposta emocional natural que totes les persones experimentem al llarg de la nostra vida. Les emocions que exterioritzem mitjançant el plor poden ser diverses, com l’alegria, la por, la tristesa, etc. Durant molts anys, el...
Els límits amb els infants com a acte d’amor

Els límits amb els infants com a acte d’amor

Puc posar límits sense cridar? Des de quina edat són necessaris els límits? Què vol dir posar un límit? Com podem acompanyar les rebequeries?, aquestes són algunes de les preguntes que sovint fan les famílies en el seu dia a dia quan han de posar límits. Segurament...
Festes i tradicions a l’escola bressol

Festes i tradicions a l’escola bressol

Ja tenim entre nosaltres l’hivern. A l’escola, sigui l’estació que sigui, sempre respectem el ritme dels infants, vetllem perquè puguin fer allò que més els interessa i sobretot intentem no alterar la seva rutina amb activitats fora del seu context i de les seves...
Aprendre anglès a través de la música a les primeres edats

Aprendre anglès a través de la música a les primeres edats

Vivim envoltats de melodies que ens ajuden a viure millor. Ja ho va dir Nietzsche : “sense música, la vida seria un error”. Si els experts afirmen que la música encén infinitat de capacitats d’aprenentatge, per què encara poc sovint forma part del dia a dia dels...
Les rutines d’higiene a l’escola bressol Upetita

Les rutines d’higiene a l’escola bressol Upetita

A l’escola bressol UPetita, la quotidianitat és un eix fonamental en el dia a dia dels infants. Quan parlem de quotidianitat ens referim a donar valor a les petites rutines que els infants van adquirint a poc a poc, com per exemple, els moments de cura. Sabem que els...
Per què és bo portar els infants a coll?

Per què és bo portar els infants a coll?

“No l’agafis a coll que s’acostumarà!”, “Sempre vol anar a coll”… Segur que en algun moment o un altre hem escoltat frases com aquestes o d’altres pel fet d’agafar als nens i nenes a coll. Molts hem crescut amb la idea de que si els agafem, els estem malcriant....