La documentació en l’educació infantil és una eina fonamental per al seguiment, l’anàlisi i la reflexió sobre els processos d’aprenentatge i desenvolupament dels infants. A la Upetita disposem d’unes llibretes d’observacions individuals que ens...
Què volem dir quan parlem de materials? Per trobar una definició, la RAE ens diu que es tracta “d’un element o combinació d’elements, generalment en estat sòlid, que s’utilitza per cobrir necessitats específiques”. A l’etapa de 0 a 3 anys podem trobar molts materials...
És viable realitzar projectes a l’etapa 0-3? De quina manera i com? Sobre quins temes? Aquestes són algunes de les preguntes que una persona adulta es pot fer. Últimament està molt de moda parlar sobre el treball per projectes en l’àmbit educatiu, però, de quins...
A l’etapa 0-3, sovint ens referim a “l’infant capaç”, però què entenem per capaç? Segons el diccionari, capaç és qui té capacitat, qui és apte o hàbil per fer una cosa que és possible d’assolir. Sabem que un infant és capaç d’assolir molts aprenentatges, però hem...
Durant les vacances i els infants tenen la necessitat de sortir a explorar el món que els envolta. L’escola bressol es posa en “stand-by” durant unes quantes setmanes. Tenen molt de temps per experimentar, olorar, palpar i descobrir infinitat de coses noves a través...
A l’etapa 0-3, sovint ens referim a “l’infant capaç”, però què entenem per capaç?Segons el diccionari, capaç és qui té capacitat, qui és apte o hàbil per fer una cosa que és possible d’assolir.Sabem que un infant és capaç d’assolir molts aprenentatges, però hem d’anar...
Quan parlem de família de l’escola bressol Upetita ens referim a totes les persones que formen part de la vida dels infants. No es contempla l’infant com a usuari de l’escola, sinó a tota la seva família, que són part imprescindible per donar sentit a l’etapa de 0 a 3...
Quan sortim de l’escoleta sortim de la zona de confort. Tenim l’oportunitat de descobrir nous fenòmens. Si les sortides es van fent setmanalment, amb els mesos observem com van passant les estacions i com canvia el paisatge que veiem: a la tardor, als...
Moure’s i fer-ho amb llibertat és una necessitat de l’infant. Cada vegada hi ha més consciència de la importància del moviment en la primera infància i és que els infants aprenen i es comuniquen primer a través del moviment. Quan parlem de moviment lliure ens referim...
Sabem què és plorar? Podem dir que és una resposta emocional natural que totes les persones experimentem al llarg de la nostra vida. Les emocions que exterioritzem mitjançant el plor poden ser diverses, com l’alegria, la por, la tristesa, etc. Durant molts anys, el...