Sabem què és plorar? Podem dir que és una resposta emocional natural que totes les persones experimentem al llarg de la nostra vida. Les emocions que exterioritzem mitjançant el plor poden ser diverses, com l’alegria, la por, la tristesa, etc. Durant molts anys, el...
Puc posar límits sense cridar? Des de quina edat són necessaris els límits? Què vol dir posar un límit? Com podem acompanyar les rebequeries?, aquestes són algunes de les preguntes que sovint fan les famílies en el seu dia a dia quan han de posar límits. Segurament...
Ja tenim entre nosaltres l’hivern. A l’escola, sigui l’estació que sigui, sempre respectem el ritme dels infants, vetllem perquè puguin fer allò que més els interessa i sobretot intentem no alterar la seva rutina amb activitats fora del seu context i de les seves...
Vivim envoltats de melodies que ens ajuden a viure millor. Ja ho va dir Nietzsche : “sense música, la vida seria un error”. Si els experts afirmen que la música encén infinitat de capacitats d’aprenentatge, per què encara poc sovint forma part del dia a dia dels...
A l’escola bressol UPetita, la quotidianitat és un eix fonamental en el dia a dia dels infants. Quan parlem de quotidianitat ens referim a donar valor a les petites rutines que els infants van adquirint a poc a poc, com per exemple, els moments de cura. Sabem que els...
“No l’agafis a coll que s’acostumarà!”, “Sempre vol anar a coll”… Segur que en algun moment o un altre hem escoltat frases com aquestes o d’altres pel fet d’agafar als nens i nenes a coll. Molts hem crescut amb la idea de que si els agafem, els estem malcriant....
Una escoleta amb infants de 0 a 3 anys que fa ciència? Les persones adultes que ho heu llegit segurament mostreu estranyesa, però l’explicació és molt senzilla. El desig d’entendre el món a través de la pròpia intervenció és compartit per investigadors i infants, i...
L’observació és un dels pilars més importants a l’hora d’acompanyar de forma respectuosa els infants. Quan parlem d’observar els infants, en el primer que pensem és en reconèixer les necessitats físiques i emocionals que tenen per poder cobrir-les, però més enllà...
Jugar per a un infant és la possibilitat de retallar un trosset de món i manipular-lo per entendre’l», Francesco Tonucci. Si fem cas a l’afirmació de Tonucci, sembla fàcil i que tot vagi a favor de que nens i nenes juguin lliurement, puguin conèixer el món on vivim i...
L’art en la infància és una necessitat. Sembla una frase molt òbvia, però cal parar atenció a com oferim oportunitats artístiques a l’infant i com l’acompanyem en el camí d’expressar-se. L’art, en totes les seves vessants, ens ofereix la possibilitat de crear,...